tisdag 16 februari 2021

SCF SWE CUP Zwift

Idag var det SCF SWE CUP race på Zwift. Nu var det sen start igen och jag vet inte riktigt hur jag ska få det att fungera.
Nu hade jag lite halvhögt blodsocker innan start på 13,2 en halvtimme innan racet skulle dra igång.
Tog inget extra insulin. 
Så fort jag skulle börja värma upp så störtdök det.
Klev av och åt både russin, apelsin och dextrosol för det var det som var närmast till hands just då.
Drog igång racet och självklart dog Dexcom:en då.

Körde på så gott det gick och hängde på skapligt bra i en kvart sen kände jag mig seg 
Var en ganska hård start som vanligt på Zwiftrace.


Hade inga krafter kvar sen och var inte helt 100 på hur blodsockret var så jag klev av och åt lite.
Körde sen vidare men det blev ganska lugnt runt sweetspot ett tag.
Jag måste hitta någon bra lösning till det här med att köra med aktivt insulin i kroppen.
Vill ju inte ligga med superhögt blodsocker innan start för att inte få hammaren under racet sen.
Jag brukar klara tävlingstid på 1-1,5 timme på bara vatten i vanliga fall när jag kör innan middag så det borde gå att fixa efter middagen också.
Känns som jag behöver svepa en flaska sportdryck en kvart innan race för att inte blodsockret ska störtdyka.
Får se om jag ska testa det nästa gång

Inga kommentarer: