måndag 1 februari 2021

SCF SWE Cup

Ikväll var det dags för Zwiftrace iform av SCF SWE Cup race.
Den här gången var det sent igen som inte brukar fungera för mig då jag måste äta middag innan.
Hade ganska högt blodsocker innan middagen på 14,2.
Tog min vanliga dos på 8ie men käkade som vanligt för jag hoppades på att jag skulle vara lite hög innan racet började.

Men av någon anledning så dök mitt blodsocker i alla fall.
Jag bara åt och åt men den ville inte komma upp. 
Testade att ta ett vanligt blodprov då Dexcomen är ca 15 minuter efter men den visade också på ganska lågt.
Drack juice och sportdryck minutrarna innan. 
Sen blev det start. Som vanligt går det ganska snabbt i början.

Jag lyckades hänga med skapligt första milen men hade gott på rött för mycket och tvärdog sen. Magen gjorde uppror också då jag ätit så mycket precis innan start. 
Orkade inte hänga på klungorna som kom ikapp och mitt blodsocker började bli lågt trots att jag svepte en hel flaska sportdryck.

Sen blev det en liten spurt på slutet och dum som jag är så tar jag i och lyckas ta den men magen vände upp och ner på sig så jag var tvungen att gå och spy.

Hade som mål att komma top 200 och det klara jag i alla fall.

Jag börjar tro att det är något som är skumt med insulinet jag har. Både Oskar och jag har varit lite låga nu när vi har en ny batch med insulin. 
Det är ifrån en helt ny sändning och den andra tyckte jag att jag blev hög av. Tycker inte jag har ändrat något i matväg heller.


Inga kommentarer: