tisdag 16 februari 2021

Fondspar har kickat igång

Jag har började titta igenom mitt sparande för någon månad sen här och nu har det börjat växa lite.
Den 22 januari hade jag sålt alla mina fonder och flyttat dem till SAVR
Har börjat månadsspara i 6 fonder så jag ska sprider riskerna lite gran på olika områden.
Än så länge så har det gått riktigt bra för och bara vara några veckors sparande.


Ändrade om lite bland aktierna också och sålde iväg några som gott lite dåligt och som jag inte vet om jag tror på.
De har gott riktigt bra nu de senaste veckorna.
Tänkt om det kunde fortsätta så här hela tiden. Det har ju gott lite för bra nästan så det lär nog gå tillbaka lite snart.


Jag har ett par aktier till som jag är lite osäker på om jag ska hålla kvar.
Det är Xpeng, AAK och Fabage. Elbilsmarknaden går på högtryck men de rena elbilsmärkena är tokigt övervärderade. Tesla går fortfarande som tåget men Xpeng har tappat en del och Nio går fortfarande ganska bra. Det är ju Kinesiska staten som lägger ner mycket pengar där också och det kan både vara en för och nackdel.
AAK har ju varit lite i blåsväder så där har jag gott lite back och vet inte om det är värt att vänta på en återhämtning.
Fabage har ju tyvärr gott ner väldigt mycket under Corona epedemin. 
De är ett fastighetsbolag som förvaltar butiker för det mesta och där har det i stort sett stått still under förra året. En återhämtning lär ta lång tid då pandemin fortfarande pågår så det känns som det är bättre och sälja och kanske hoppa in igen när det vänder.

Inga kommentarer: