lördag 20 februari 2021

Skogsdistans och test av skridskoåkning

Idag blev det lite all möjlig träning. Först blev det lite skogsdistans medan Oskar körde friidrott. Blev bara 1 timme borta vid Väsjöbacken. Var ganska fint ute och det gick bättre att köra än vad jag trodde det skulle gå.
Var inte så halt och det gick och cykla på de flesta ställena. Ibland var det riktig sorbet och där var det bara att gå med cykeln. Men på de flesta ställen gick det bra att cykla.

När Oskar var klar med friidrotten så skulle vi testa och åka skridskor. Jag kan räkna det på min ena hand hur många gånger jag gjort det de senaste 30 åren så det skulle bli spännande och se hur det här skulle gå.
Oskar och Emilia har ju börjat köra lite så jag tänkte jag skulle köpa mig ett par egna så jag kan hänga på.
Det var ju inte helt lätt att hitta några i min storlek då det var slutsålt och restat överallt.
Men tillslut så hitta jag ett par som var på rea på Länna Sport Det var deras sista Bauer Vapor x2.7 SR som de rea ut för 1800:-

Ingen aning om hur bra eller dåliga de är de var de enda som var i rätt storlek och satt bra.
Jag lär väll inte märka någon skillnad heller då det är min teknik som brister.
Lyckades ta mig framåt i alla fall så det var ju ett plus när jag skulle ut och testa med småttingarna.
Det var kul och testa lite nytt. Emilia tyckte också det var kul och sladda runt på isen.


Hon tyckte jag skulle jaga runt henne hela tiden med den här renen. Vi körde runt där 1 timme sen stängde de ner för ishockeyträning.


Avsluta dagen med lite Zwift. Körde ett TDZ Stage 1: Standard Ride. Blev ca 38 minuter med 271 watt i medel. Lagom hårt och inget race så jag kunde köra med ett ganska jämt tempo. 

Får se vad det blir för träning i morgon. Lutar åt sedvanlig träning med MTB Täby vid Skavlöten om vädret tillåter det.






Inga kommentarer: