lördag 27 februari 2021

Fredagsmys Alpe du Zwift

Ikväll blev det till att testa Alpe du Zwift igen. Planen var att köra sweetspot hela vägen upp och ligga på lite under 270 watt.

Dock kändes det ganska bra så det blev en hel lite över också. Ville komma under timmen för det hade jag klarat förut men då var det nästan en maxning. Nu skulle jag försöka köra lite mer kontrollerat.

Kändes riktigt bra i stort set hela vägen upp. Blev lite trött efter ca 40 minuter men sen släppte det lite igen.
Kom tillslut upp på 57:07 med ett medel på 273 watt så det blev lite hårdare än tänkt ifrån början. Sköt dock att jag kom upp på under timmen. Undrar om jag skulle orka maxa på under 55.
Det blir ju lite hårt nu när jag käkar betablockerare. Det är ju ett varvstop på motorn men det märks mest på de kortare hårdare intervallerna på de här längre går det lite bättre men jag har tappat runt 40-50 watt i FTP också.



Har blivit hårt varannan dag här så i morgon får det nog bli lite lugnare igen.

Inga kommentarer: