tisdag 21 februari 2012

4x4 gick bättre idag

Nu har jag vilat ifrån träningen i 2 dagar så nu var det dags att plåga gubbkroppen lite gran.
Kändes mycket bättre än i söndags då jag var helt off.
Det blev 4x4 på Monarken och jag snitta nog 425watt på de 2 första sen gick det grymt segt på 3:e där jag precis klara att hålla mig ovanför 420watt. Klara det dock utan paus.

Tog en lite längre vila innan sista sen var det bara att ge allt.
Körde 420watt de första 3minutrarna sen var det bara go all in den sista minuten. Det är är då fan att jag nästan alltid hittar lite mer krafter på slutet.

Det kändes som jag skulle dö och inte klara av att trampa allas men ändå så lyckades jag hålla 430-440watt sista minuten.
Det borde ju gå att samla de där krafterna och köra alla intervallerna på den belstningen om jag bara hade huvudet att uthärda smärtan hela vägen. Det är ju trots allt skönt när jag väl har klarat det och då känner jag mig ganska nöjd.

Får väl börja tänka att varje intervall är den sista jag någnsin kommer köra och dra på allt som går men det är svårt att lura sig själv. Eller så gör man det enkelt och lägger på en till intervall och ser om det går att genomföra på samma belastning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja! Du får uppdatera "Tävlingar jag har tänkt köra 2010". Känns som att det var ett tag sedan :-)

Per Kumlin sa...

Ja det börjar bli dags att uppdatera den nu. Vet inte riktigt säkert hur det kommer se ut än men det kommer snart.