fredag 24 februari 2012

3 små korta pass idag

Först blev det jobbpendling. Körde på i ett ganska bra tempo till jobbet och han de 10km på 20 minuter.
Blev styrka innan lunchen sen. Var dags och köra lite ben igen och den här gången med lättare vikter men mer explosivt.
Körde 4 set om 15 reps på knäböj och maskinerna för fram och baksida lår.
Försökte få upp vikterna så snabbt jag bara kunde så de nästan flög iväg.
Det går ju fort som fan i början sen segar det ner lite.

Har inte riktigt kommit underful med hur tungt jag ska ta för det får ju inte vara för lätt i början men jag vill ju inte att jag ska få sega upp dem i snigelfart på slutet heller.

På vägen hem sen så tänkte jag testa Nybohovsbacken igen nu när det inte var någon is och nu med lite mer luft i däcken.
Jag tyckte det kändes lite sladdrigt igår när jag körde men tänkte inte så mycket mer på det. Bestämde mig dock för att pumpa däcken i morse och såg att det var under 1bar i både fram och bakdäck.
Så nu med 2.0 fram och 2,2 bak och ingen is i backen så skulle jag se om jag kunde klämma en lite bättre tid än igår.

Det gick ju galant. 2:45 kom jag upp på och hade 168/160 i hf. Över en halv minut snabbare än igår. Där ser man vad lite is och dåligt pumpade däck kan göra. Utan grus och utan dubbdäck en varm sommardag på en snorlätt och styv Scott FOIL 10 så lär det kapas minst 30 sekunder till.





















Mitt personliga rekord från förra året var på 2:10.

Inga kommentarer: