söndag 26 februari 2012

Skönt distanspass till Ösmo

Stefan hade tipsat om en cross runda ifrån Snäckan i Huddinge Centrum kl 09:00. Det passade perfekt att köra lite tidigare då vi skulle få besök på eftermiddagen.
Det var ett trevligt gäng som mötes upp där. Jag var den enda med tävlingscross och tubhjul medans de andra körde med skärmar och de flesta hade fortfarande dubbdäcken på.
Distansträning
Det blev jag som fick sätta upp tempot då jag jag hade lite snabbare utrustning.
Jag drog i stort set hela vägen till Ösmo på 1:10 där vi stannade och fikade.
Det gick skapligt lätt för det var medvind hela vägen.

På fiket tog jag bara en cola för jag var fortfarande full med mat sen igår.
De andra var mer hungriga än jag:-)
Hungrig
På vägen hem blev det lite ryckigare körning då det var motvind eller sidvind och stackarna med dubbdäck fick slita hårt.
Jag låg fortfarande i spets men lätt de andra komma upp och dra lite ibland när de kände för att sprätta lite gran.

Var riktigt kul att köra idag i det fina vädret och vägarna var torra och mestadels grusfria också så det blev en grymt pass med vårkänsla.

De flesta vek av vid Huddinge eller Stuvsta så jag tog en liten extrarunda för att få ihop 4 timmar.

Fick ihop nästan 12mil på de 4:a timmarna och hade ett max och medel HF på 164/141 så det var lägre än jag trodde. Men det har nog att göra med att det gick ganska ryckigt.

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Ja, med runt 73% av din styrka, hade jag gärna haft fincross och odubbat igår. ;)

När du är tillbaks i sverige igen så är det troligen enbart fincykling som gäller!

Per Kumlin sa...

Ja min Scott Addict CX rullade riktigt fint igår.
Jag hoppas på att kunna fortsätta köra min FOIL 10 när jag kommer hem ifrån Gran Canaria. Det skulle vara skönt:-)