fredag 3 februari 2012

Maxstyrka och trötta ben på Monarken

Blev maxstyrka för benen på gymmet innan lunch.
Lyckades även köra 16km/h på 6% lutning i 4:a minuter och försökte med att ta längre steg och det kändes lite bättre och jag kände mig inte så slut som jag brukar göra.

Körde knäböj på 125kg 4set om 5 reps. Det gick lite sämre än jag hoppats på. Hade planen att klara 135 men det var för tungt.
Fortsatte med bak och framsidan av låren och tig maxvikterna för båda maskinerna i 5 reps så det kändes helt ok.

På kvällen blev det ett kort pass på Monarken. Hade planen att köra en 20:e minutare på 350watt.
Starta friskt och dunka på runt 360 watt.
Klara 10minuter och efter 12 fick jag ta en kort paus på 15sekunder. Då det bara var 8 minuter kvar så tänkte jag att jag testar och kör 45/15 resten av tiden bara för att ta dö på mig ordentligt.

Jag klarade av att ligga runt 450-470watt så det får väll vara godkänt för mig. Blev grymt tröt och stum i benen av det i alla fall.

Inga kommentarer: