söndag 12 februari 2012

Lekdistans med issladd på Trekanten och downhill i Hagabacken

Blev ett annorlunda distanspass med mycket lek idag i det fina vädret. Först bar det av till Vinterviken längs vattnet på de snöiga grusvägarna. Efter Vinterviken lekte jag av mig vid Trekanten och sladda runt några varv på sjön.
Var grymt mycket folk ute så det blev bara 2 varv då jag inte ville störa söndagsflanörerna.

Patrik Eklund hade bjudit in till pudersnöåka vid Hagabacken så det kunde jag inte missa.
Var på lite lekhumör idag så jag ville inte nötta tråkiga blötta grus och asfaltsvägar idag på distanspasset så det blev lite rolig teknik och lekträning med Patrik och gänget.
Patrik
Tänkte att ska jag våga köra på riktigt så är det bara att hiva ner sadeln till botten. Det blev grymt mycket bättre flow med den nere och jag behövde inte vara så rädd för att krossa kulorna när jag skulle hoppa och lägga ner cykeln i kurvorna.
(Björn Olsson har tagit de här bilderna)




















Det ända som blev jobbigt med sadeln nere var att ta sig upp igen men det var det klart värt.
Hagabacken
Nästan så jag skulle vilja ha en downhillrig också. Det var riktigt kul att sladda nerför backen och grymt med de doserade kurvorna där jag kunde trycka ifrån och få lite fart.
Lite mer sån här lekträning skulle nog inte skada.

Här har vi Patrik som visar hur det skall gå till när man kör nedför.




















Efter ett gäng med nedförsåkningar var det dags att dra sig hem då vi skulle få finbesök där hemma.

Körde hem via Fridhemsplan och Liljeholmen och tog ytterligare 2 varv på Trekanten för att avrunda ett roligt pass.
Hade ingen lust att köra bilvägen hem så det blev till att köra på isen hela vägen hem.
Cykloteket Racing Team
Var ganska tung snö så det tog lite längre tid än väntat att ta sig hem den vägen. Trodde det skulle bli en genväg från början men det blev en senväg.
Scott Scale 35
Fick tillslut ihop 3 timmar och 30 minuter med en ganska låg puls på 127 och ett max på 166.

Inga kommentarer: