lördag 18 februari 2012

4,5 timmar på en flaska vatten....

.....måste vara något slags personligt rekord. Det skulle bli distans idag. Jag har fortfarande inte fått tummen ur och satt på stänkskärmar på min Scott Scale 35:a så jag ville inte ut på vägarna och köra i slasket så det fick bli en skogsvända.
Kände mig grymt stum och seg i benen så jag tänkte att jag tar det som ett återhämtningspass och bara rullar runt och har kul.

Körde längs vattnet till Vinterviken sen blev det ett gäng varv vid Trekanten.
Trekanten
Körde sen vidare till Hammarbyhöjden och Hellas. Där blev det en vända till Hästhagen och vidare ut mot Fisksätra och golfbanorna.

Kändes som det började bli dags att vända hemåt så jag tog grusvägarna via Erstaviken och Älta och sen gröna spåret tillbaks till Hellasgården.
Hade inte druckit något än och det hade gått runt 3 timmar vilket är väldigt ovanligt för mig så det blev en vända till den fina vattenkällan mellan Älta och Hellas.

Där tog jag en flaska med gott källvatten. Satt riktigt fint.
Hellas
Trampa vidare på skogvägarna till Hellas där jag sladda runt något varv på sjön för att leka av mig lite.

Körde sen hemåt via grusvägarna till Hammarbyhöjden och Liljeholmen och tog ett par varv till runt Trekanten. Det är riktigt kul att sladda runt på isen.
Scott Scale 35
Sen blev det grusvägarna längs vattnet hem. Blev inte många meter på vanliga vägar som tur var så jag höll mig skapligt tor och fin hela vägen.
Det var kul och ta ett lugnare pass på fina grusvägar och få sladda runt lite på isen medans det fortfarande går.

Fick ihop 4,5 timmar och drack bara en flaska vatten men jag tog inte i allt för mycket. Hade 127 i medel och 154 som max i puls och hade bara förbränt 3287 kalorier enligt klockan så det var ett ganska lugnt pass.

Inga kommentarer: