fredag 20 mars 2020

Arbets EKG check blir dock kvar en dag till

Idag var det dags för arbets EKG. Trodde det skulle vara ett hårdare cykeltest. Jag fick cykla i ca 10-15 minuter med 60 i kadens sen ökade de motståndet lite varje minut ungefär och där tog de blodtryck. Blev aldrig någon hög belastning då jag hela tiden kunde andas genom näsan.
Tyvärr så hade jag fortfarande dubbelslag under belastningen så det var mindre bra.
Kände inte av något konstigt och det var inte jobbigt att cykla och hade inga smärtor runt bröstet som brukar vara vanligt vid något allvarligt fel.
Dock så var det ganska många dubbelslag så resultaten skulle skickas till en läkare tillsammans med minna MR-scan resultat för en till omgång.

Läkaren sa att det kan behövas betablockerare för att få bukt med problemet. De ville som tur var utvärdera om det fanns någon risk om jag inte tar det.
Det är inte optimalt för träning med betablockerare då den sänker pulsen vilket gör att det inte går att ta i lika mycket. Inte så kul när jag ska tävla.
Men bra att det utreds ordentligt så att läkarna inte bara skickar iväg mig med betablockerare för att det var en lätt lösning.

Så jag blir kvar här en dag till på Danderyds Sjukhus.
Jag som vill hem till familjen.
Nu ska avdelningen jag var på förut förvandlas till ett karantänområde för Coronasmitade och vi fick flyttas till avdelningen precis bredvid. Det rustas upp för panikåtgärder inför helgen här.

Hoppas man inte ska få Covid-19 nu också. Jag vill bara hem till familjen och kunna träna som vanligt.

Inga kommentarer: