tisdag 24 mars 2020

Första turen sen sjukhusvistelsen

Jobbade hemma idag för det mesta. Kunde dock inte koppla upp mig mot ett par datorer så jag blev tvungen att åka in.
Tänkte att det var lika bra och testa och cykla för att se hur det skulle kännas.
Sagt och gjort jag tog min Procaliber och körde längs Edsviken ganska lugnt.

Det märktes att pulsen inte ville vara med, speciellt i början. Fick nästan ta i för att komma över 100. 
Maxade på 127. Tog inte i så hårt men i vanliga fall hade pulsen varit över 150 tror jag när jag körde upp vid backen vid Ulriksdals Slott.

Riktigt skönt att få komma ut i alla fall. Stannade inte så länge på jobbet då jag redan hade arbetat en hel del och skulle fortsätta hemma sen.

Blev en tur till Cykloteket vid Häggvik sen. De har kundcykling på tisdagar som alla kan hänga med på så det är kul. Tänkte jag kunde hänga med en kortis innan jag skulle hämta småttingarna på skolan sen.

Det blev en fin tur på lite småtekniska och ganska hala stigar runt Järvafältet. Så skönt att få cykla igen trots att det inte gick så snabbt idag.

Småttingarna hade också cyklat till skolan. Lilla Emilia börjar lära sig att bromsa ordentligt nu också. Vågade släppa iväg henne själv på en rak och bred gata och det gick riktigt bra.

Så skönt om hon lär sig att köra helt själv. Emilia är riktigt duktig och hon kan trampa och svänga bra nu. Det är bara starten och att kunna bromsa ordentligt när det börjar gå snabbt som behöver slippas på lite mer innan jag törs låta henne köra själv till skolan utan att jag håller i.




Inga kommentarer: