tisdag 31 mars 2020

Långpass på favoritstigar

Idag tänkte jag att jag skulle få till ett långpass. Hade planerat att köra min gamla favoritrunda genom Järvafältet till Kallhäll och sen längs vattnet till Alvik.
Hade lyckats slita ut mina däck så jag tänkte jag skulle passa på att testa mina nya tävlingsdäck för långlopp.
Så jag krängde på mina Pirelli Scorpion H Lite 2,2 de var skapligt lätta på 651g och har ett fint mönster.

Vid Kallhäll ville jag se om jag skulle orka runt ett varv på Brukets XCO bana. Var osäker på om jag skulle klara den branta backen upp till toppen i början med mitt hjärta och betablockerare. Men det gick som tur var bra men jag körde på lättaste växeln.

Var torrt och fint och jag tog alla A linjer utan problem så det var skönt. Däcken rullade fint och hade bra grepp så länge det var stenar och rötter och torrt. Kände att jag hade förtroende för dem i de hårdpackade kurvorna.
De är snabbrullade med sina små och tätta mönster men när det blev lite lerigt och kurvigt så blev de ganska hala. Fick ett par rejäla tvåhjulssläpp som jag som tur var ordnade upp.

Jag fortsatte sedan längs vattnet. Riktigt fina vägar.

Försökte köra på lite i backarna idag men annars tog jag det ganska lugnt.
Fick ihop 72 km på 4:07h hade 106 i medelpuls och 137 som max. Har kommit som högst 141 med betablockerare och min maxpuls innan dess var runt 184. Har dock inte maxat helt nu då läkarna sa att jag skulle ta det lite lugnt och ligga under 90% och inte gå över 95 än så länge innan jag fått alla provsvar.

Skönt och komma ut och trampa lite fina stigar och få frisk luft i dessa Corona tider.

Inga kommentarer: