onsdag 4 mars 2020

Lite maxstyrka och Zwiftrace

Idag blev det 2 pass. Körde först lite maxstyrka och core på jobbet. Hade först tänkt köra den vanliga Bootylicious som jag kört förut men det blev maxstyrka på gymet istället. Det var ett tag sen jag körde maxstyrka så det kan nog vara bra att få in som omväxling.

På kvällen blev det lite Zwift igen. Den här gången blev det ett riktigt kort race på bara 10km iform av 3R Watopia Flat Sprint Race.
Inte så mycket backar som tur för mig. Blev en snabb start som vanligt då det är ett så kort race.
Hängde på bra i början men åkte lite jojo ett tag och tappade som vanligt i den enda lilla backen som var.
De fick som tur var inte så stor lucka.
Lyckades köra ikapp lite men den ökade tempot igen på slutet och jag fick svårt att hänga med. Som tur var gick det lite nerför på slutet så jag kunde hänga på någorlunda. Hade dock inte så mycket kvar att spurta med så det blev inte mycket kräm på slutet.
Rullade in på en 9:e plats som jag får vara nöjd med.

Fick mitt högsta Watt/KG på 4,1 på ett race men det var ju bara under 13,57 minuter. Hade varit roligare om det varit över timmen eller något.
Men det kändes bra i alla fall så jag får vara nöjd.

Inga kommentarer: