söndag 29 mars 2020

Skogskörning med MTB Täby

Idag skulle jag se om jag skulle orka med MTB Täbys snabbgrupp i skogen.
De skulle köra ifrån Ensta kl 09:00 så jag passade på att köra ditt som lite uppvärmning.
Var osäker på hur det skulle gå nu när jag käkar betablockerare för mitt hjärta som diagnostiserats för HCM för en vecka sedan på Danderyds Sjukhus.
De brukar dra på ganska snabbt ibland där så målet för dagen var bara att försöka hänga med så långt det gick.

Erik Vrang var snäll och tog det lite lugnt i början 

Jag orkade hänga på så länge det var tekniskt och platt. Men så fort det började gå uppför så fick jag slita ordentligt för att orka hänga med. 
Jag brukar inte vara så bra uppför i vanliga fall men jag brukar inte ha några problem att hänga med på de här rundorna. Nu var det riktigt tungt.
Men jag var ändå förvånad att jag inte blev helt avhängd.

Och det var grymt kul att jag hängde med bra när det var tekniskt. Så roligt att kunna kötta på när det är stenigt och rottigt.

Erik fick problem med sin dropperpost så han blev tyvärr tvungen att vika av efter 1,5 timme.

Vi andra hade tyvärr inte lika bra koll på spåren som Erik har så vi drog runt lite planlöst men hittade riktigt fina stigar tillslut.

Jag märkte att jag börja tappa mer och mer uppför nu efter lite över 2 timmar. Vet inte om de ökade farten eller ifall det var jag som blev trött.

Det var som många sagt till mig angående pulsen och seg i backarna. Det stämde in ganska precis på mig att jag tappat 30 slag mot i vanliga fall så det var ändå över förväntan att jag orkat med så här långt.

Jag fick lite pyspunka på bakdäcket också så när de vände tillbaka mot Ensta efter ca 2:45 så tog jag beslutet att vända hemåt.

Fick ihop 3:21 i rulltid och trots att jag fick slita för att hänga med så var det riktigt skönt att jag inte blev helt ifrånkörd.
Blev en imponerande låg medelpuls på 105 och en maxpuls på 132. Har haft 184 som maxpuls innan jag fick HCM och brukar ligga runt 135-140 i medel i vanliga fall på de här passen.

Så länge jag kan cykla såhär och kunna leka runt i skogen så är jag nöjd. Jag orkar trots allt hålla en skaplig fart.

Inga kommentarer: