torsdag 12 mars 2020

Styrketräning och Zwift

Idag blev det dubbelpass. Hade tänkt köra BOX som jag brukar på torsdagar. Men då Coronavirusert sprider sig överallt så hade de stänkt ner gruppträningarna och gymet skulle stängas ner också. Men jag han ta en sväng till gymmet innan det skulle stängas. 
Körde maxstyrka för benen sen blev det lite corestyrka.

Får se hur mycket det här coronaviruset kommer ställa till det innan det försvinner. 


Många jobbar hemifrån och alla resor är inställda på jobbet. Stora event är också inställda och inga tillställningar med mer än 500 pers får äga rum runt i landet. 
Snacka om stor epidemi. Det var tänkt att jag skulle på träningsläger på Calpe i Spanien i slutet av mars här, får se hur det blir med det.

Skulle kört ute på kvällen också men behövde vara hemma med småttingarna så det fick bli ett träningspass på Zwift istället. 
Testade på SZR Thyr Workout. Kul pass med en hel
del både över och under tröskeln.

Körde på bra och var nog lite för het på gröten i början då jag försökte att inte hamna under värdet på intervallen. 
Gick bra till näst sista setet där jag blev lite väll tröt på den sista intervalle som skulle skulle liga på 435 watt


Sista intervallen gick bättre och jag lyckades öka lite på slutet men efter det var jag helt Slut.
Verkar ha lite svårt att gå på hårt precis efter att ha legat strax runt tröskeln. Får försöka träna lite mer på det.

Inga kommentarer: