torsdag 19 mars 2020

Idag blev det MR scan och i morgon Arbets EKG

Idag hade jag fått tillbaka resultaten ifrån blododlingarna de gjorde när jag kom hit.
3 av 4 var bra men ett hade tydligen något skit i sig.
Dock hade mina vanliga blodprover de tagit varje dag jag varit här blivit bättre. De var inte helt säkra på om det var något tillfälligt då jag precis dragit ut en tand också och förlorat en massa blod.

Fick göra en MR scan idag också. Det var ju en upplevelse, det har jag aldrig gjort förut.

Man gled in i en stor maskin och sen fick jag ligga där lite över en timme och skulle andas ut/in och hålla andan på begäran medan sjukvårdspersonalen körde scanen på mitt hjärta.


Resultatet var lite tvetydigt av det också så jag får stanna kvar tills i morgon för att sedan göra ett arbets EKG. Det är ju lite problematiskt när det kan vara mycket sviter ifrån min utdragna tand som fick oväntade följder och sen högt blodsocker och feber på det så det är många variabler som är utanför det normala.
Hoppas jag får ett bra resultat i morgon och att det inte är något allvarligt så jag kan fortsätta träna som jag brukar och tävla.

Inga kommentarer: