måndag 16 mars 2020

Bilservice och tandläkare

Idag jobbade jag hemma. Skulle lämna bilen på 3000 milaservice på morgonen och sen hade jag ett tandläkarbesök på eftermiddagen så det passade bättre att vara hemma än att flänga runt.
Bilservice gick bra men tandläkaren var inte lika rolig.
De skulle spränga bort en visdomstand kändes det som. Mitt blod koagulerar ganska långsamt så det blir stora blodplättar som fyller upp hela munnen.
Så nu har jag hela munnen full med kompresser och blod överallt.
Blir nog till att jobba hemma i morgon också om det inte blir bättre.

Såna här problem har jag inte haft förut men visdomstanden var ganska dålig och sprack så tandläkarn fick gräva extra mycket, typiskt.
Fick träningsförbud ett par dagar minst också och det gör ju inte saken bättre. Jag klättrar ju på vägarna här redan då jag inte är sjuk och kan träna annars.
Men det är bara att gilla lägger och ta det lugnt. Det är ju inte så lång tid som tur var.
Till helgen ska jag förhoppningsvis kunna köra normalt igen.

Inga kommentarer: