onsdag 18 mars 2020

Coronafri check väntar på MR scan för hjärtat

Jag fick ligga i karantän här första natten då jag hade ganska hög feber när jag kom in. 
Kan inte vara lätt för alla läkare och försöka kunna behandla folk och samtidigt inte åka på skiten själv.
Jag avundas dem inte. De gör ett grymt jobb.
Idag har jag legat på vårdavdelning 95 hjärtmedicin. 
Efter att jag svimmat igår har jag fått ta en massa blodprover. Dels för att se till att jag inte hade Corona och dels för att se en massa andra värden efter min blodförlust. Det mesta var ganska bra men lite lågt efter omständigheterna.

Dock så såg mitt EKG konstigt ut och jag verkade ha dubbelslag. Jag fick remis till att göra ett ultraljud.
Det var tydligen svårt att få ut exakt vad det kunde bero på. 
Jag är ju fortfarande svullen i käken efter borttagningen av visdomstanden så det kan kanske inverka lite och sen feber och diabetes och ett för övrigt vältränat hjärta på det så var jag nog inte den lättaste patienten och jobba med.

Vad jag förstod så hade jag ett stort hjärta men några av vägarna var ovanligt stora. Sen var det inte helt klart om dubbelslagen bara sker under vila men kan släppa under belastning.
Mindre kul om det sker under belastning för då kan jag inte syresätta musklerna ordentligt vilket gör att jag inte kan prestera så bra när jag tränar/tävlar. 
Så jag hoppas verkligen inte att jag fått någon sån skit.

Det konstiga är att jag inte känner av det. De flesta jag har pratat med känner tydligt när de får dubbelslag.

Jag blir kvar här en dag till för i morgon ska de köra en MR scan så jag hoppas de får svar på vad det kan vara då.

Kan inte klaga på utsikten här och jag har fått ett grymt bra berörande här så jag känner mig trygg.
Sveriges sjukvård är trots allt väldigt bra när det gäller, i alla fall här.



Inga kommentarer: