söndag 15 mars 2020

Skogsdistans med MTB Täby

Idag blev det återigen ett grymt skogsdistanspass med MTB Täby.
Vi blev ett gäng på runt 10 cyklister som skulle ut i skogen och härja.

Idag blev färden ut mot Bogesund. Soligt och fint väder dock ganska blåsigt.
Det var verkligen varierat underlag. Ifrån torra fina snabba spår till väldigt blöta och hala stigar med en massa stenar och rötter.

Jag säger det igen, shit vad kul det är att köra med dropperpost. Nu hängde jag med när det blev riktigt brant och stökigt och kunde köra mer avslappnad.

Det blir som en helt annan cykel när jag fäller ner sadeln. 
Tommy Varg drog på vid en rolig sträcka utför och jag tänkte att jag försöker hänga på då han är en grymt snabb Enduroåkare som vet hur man kör snabbt när det är tekniskt.

Jag lyckades hänga på skapligt bra. Inte lika graciöst och fint som honom men jag fick ändå ganska bra fart med mig och tappade inte så mycket.
Skönt och känna att jag hänger på skapligt bra utför nu.

Det flöt på bra och det kändes bra i både ben och den tekniska körningen.


Fick dock lite problem med vevarmen när det var lite över 1 mil kvar till Skavlöten.
Kände att det var något konstigt när jag trampade och helt plötsligt börja det låta konstigt. 
Stannade till och såg att höger vevarm höll på att lossna. Försökte att dra åt den men det visade sig att den släppt ifrån spindeln.

Det var bara att börja trampa med ett ben. Inte det lättaste när man är i skogen. 
Blev nästan en mil med enbenstramp tills Eva kom och hämta mig vid Arninge.

Blev en vända till min favoritbutik Cykloteket i Häggvik och det skickades iväg på reklamation såklart.
Skönt och ha en snabb och bra LBS i närheten.


Inga kommentarer: