lördag 11 september 2021

Blev ett par varv på endurospåren i Upplands Väsby

Blev lite test av endurobanorna i Upplands Väsby igen. Träffade på en min gamla kompis Jimmy på Cykelhuset på väg ditt också har inte sett han på ett tag så det var kul att pratas vid. 
Blev ett köp av en endurohjälm när jag var där också. Har haft svårt att hitta en som passa mitt huvud men jag hitta en Lazer hjälm som satt bra där.

Drog vidare till endurobanorna som det skall köras på i morgon också. 
De var uppblandade och klara så det var bara att köra.

Han inte köra så mycket utan det blev typ 1-2 varv per segment för sen började det bli mörkt.

Banorna är riktigt grymma och snabba. De är inte supersvåra tekniskt men som alltid så är det svårt att köra snabbt.
Kommer bli kul och testa att köra i morgon.
Har blivit en del endurokörning sista tiden och jag börjar sakta men säkert lära känna hur mycket min Trek Slash klarar.
Jag är klart den begränsade faktorn för den sväljer verkligen allt och känns riktigt stabil.
Jag måste bara lära mig var gränsen går för hur mycket jag kan pressa den. 
Jag förvånas över hur stökiga och branta partier som går att köra och fortfarande ha grepp.



Inga kommentarer: