fredag 17 september 2021

Crossintervaller Stora Skuggan

Ikväll blev det crossintervaller igen vid Stora Skuggan. Det var Stefan Johansson som i vanlig ordning fixade en grym träningsrunda. Den här gången blev det 2 längre race på 3 varv var där vi den här gången skulle köra baklänges på den vanliga banan.


Jag kom iväg bra och lyckades hålla mig långt framme hela tiden. Det var en del branta brytbackar där det blev stop ibland på toppen. Var några gånger där jag inte lyckades ta mig förbi och fastnade själv.

På andra intervallen tog jag starten och lyckades nästan hålla det ett varv. Blev dock lite trött i mitten och tappade några placeringar. 
Kom sen igång på sista varvet och började komma tillbaka.

Skönt att avsluta bra och att det ändå går att köra på trots betablockerare.

Börsen har verkligen gott upp och ner den här veckan också. I måndags så rasa det ganska ordentligt för mig.
Jag håller dock inte på och daytradar så jag satt bara lugnt i båten.


Idag så var det precis tvärt om. Nu gick det rakt upp och jag fick nästan in en hel månadslön på en dag.
Båda gångerna så var det de aktierna som jag har mest i som rörde sig mest. MIPS och Evulotion de kan verkligen stiga och sjunka med flera % på bara en dag. 
Jag tror dock på de bolagen och kommer behålla de under en lång tid om inget fundamentalt händer.



Det känns som det gott upp väldigt mycket de här året.
Det pratas mycket om att det kommer vända snart och krascha men det har många trott förut också.
Så jag kör på ”Better time in marker than trying to time the market”
Över tid så har det alltid gått uppåt så länge man har stabila företag i depån.

Inga kommentarer: