söndag 26 september 2021

Hagströmska CX Swe Cup

Idag var det Hagströmska CX Swe Cup i Falun, 2:a tävlingen den här helgen men första i den cupen.
Först ut var ungdomarna i P/F 10-12 där Oskar skulle köra.
Vi hade värmt upp med att cykla ditt och hade precis hunnit med att köra ett varv på banan innan det var dags för start för honom.


Han fick en liten tung start stackarn och fick kämpa lite mer än vad vanligt.


Hans pump hade gått sönder under natten och vi hade fått ge honom insulinsprutor på morgonen.
Vi hade tyvärr inte lyckats få ner hans blodsocker innan start då vi inte viste när den dött och hur mycket insulin han behövde. 


Vi hade ändå gett han över 4 ie men trots det så han det inte gå ner under racet. Brukar vara farligt att ge för mycket innan race också då blodsockret kan störtdyker under hög belastning.

Han körde på bra ändå och imponerande på de tekniska partierna.
Det var inte många som cyklade på den här men Oskar trampade sig igenom utan problem.

Han kom in på en fin 4:e plats tillslut inte så långt upp till 3:e platsen .
Han var nöjd med det och det var kul att han tyckte det var kul att testa på cross.


Min start gick lite senare idag vid 12:10 och den här gången startade vi tillsammans med H30 som stod framför oss..
Blev lite svårare att ta starten idag. Kom iväg ganska bra ändå och hamnade i en bra grupp som hjälpes åt att dra.
Som vanligt så har vi olika styrkor och min är oftast de tekniska partierna där jag nästan alltid kom ikapp. 
Jag var dock alldeles för svag på de tyngre trappartierna.
Hade lite fight med Salvador, Piotr och Robin då jag oftast kom ikapp nerför och ibland lyckades ta mig om.

Men så kom de tunga partierna på slutet och där var jag helt chanslös. Jag försökte komma ikapp i sista utförslöpan och tänkte om jag kan komma in på hjul så kanske jag kan hänga med in till mål och försöka göra något i spurten.
Men det lyckades jag inte med och blev istället avhängd. Det tog lite för mycket krafter att försöka jaga ikapp och när jag inte lyckades komma in på hjul så var det kört.

Riktigt kul när det blir lite tight körning. Här har vi Piotr Patynowski som gasade ifrån mig rejält på slutet.


Vinnarna i H40 var de här killarna. Där hade man inte mycket att säga till om men det kändes ändå som det gick bättre för mig idag än igår.


Kan nog bero på att mitt blodsocker var mycket bättre idag. Av någon konstig anledning så höll det på att rusa iväg igen 3 timmar efter frukosten men då vi startade senare idag så han jag få ner den.

Vet inte varför den börjar stiga så sent efter frukosten och varför det tagit så lång tid att få ner den.
I vanliga fall om jag hade tagit så mycket insulin som jag gjorde nu innan start så hade den vänt och hamnat på LOW innan jag ens startat. 
Börjar undra om det är något konstigt med insulinet eller ifall jag har något konstigt i kroppen.
Skönt att det gick skapligt bra idag i alla fall.

Inga kommentarer: