fredag 3 september 2021

Crossintervaller Stora Skuggan

Ikväll blev det dags att köra intervaller med crossen vid Stora Skuggan.
Vi blev ett härligt gäng som skulle köra 3 x 2 varv på en bana som tog runt 6-7 minuter att ta sig runt.

Första intervallen gick över förväntan. Jag hängde på tätttrion nästan hela intervallen och lyckades ta en spurt. Skönt att jag orkade hänga på så bra.
Hade problem på raksträckorna och de tunga gräspartierna. Men konstigt nog i de branta korta uppförsbackarna lyckades jag komma ikapp och i kurvorna.

På andra intervallen så lyckades jag också hänga på bra och var med långt framme hela tiden. Riktigt kul att jag orkade med så bra.
Dock så började blodsockret falla och jag hade redan druckit upp all sportdryck.
Fick börja med nödgodiset men på sista intervallen hade blodsockret gott ner till 3.0.

Godiset fastna i halsen så jag tappa på första varvet och hosta hela tiden.
Men sen släppte det och jag kunde börja köra på igen.
På de här kortare partierna så kände jag inget i händerna heller som jag har haft problem med några gånger förut. Kul träning och en riktig pulshöjare




Inga kommentarer: