torsdag 30 september 2021

Försök till intervaller men bonkade

Idag var planen att köra hårt till jobbet. Dock så ville blodsockret något annat. Redan när jag skulle lämna barnen på skolan så började jag känna mig låg.
Började äta på godispåsen som jag hade med mig som nödraket. 
Började försöka gasa på när jag kom till Edsviken men blodsockret kom aldrig över 3,5 drog i mig nästan hela 200g påsen men inget hände.
När jag nästan var framme så stanna jag till och hoppa in på 7/11 och köpte en halvliters Cola och efter det så började blodsockret röra sig uppåt.

Som vanligt så pikar blodsockret när jag duschat klart och börjat lugna ner mig. 

Hade ganska lågt igår också när jag cykla till jobbet. Då körde jag dock väldigt lugnt så då klara jag mig precis.
Jag börjar undra om jag hade en dålig barch med insulin förut igen. Det börjar bli lite för många sammanträffande för att så inte skulle vara fallet.

Jag äter samma frukost varje morgon och med den gamla batchen med insulin fick jag ta 10 ie för den frukosten och hade ändå högt blodsocker när jag kom till jobbet.
Nu tog jag bara 6 ie både igår och idag till frukosten och trots att jag åt en massa godis och en cola så var jag låg idag.

Det har hänt någon gång förut att jag fått insulin som inte verkar värka.
Jag har nästan fått dubbla doserna då.
Vet inte vad det beror på. Vi har insulinet i kylskåp hela tiden förutom när jag sätter in en ny ampul i pennan.
Insulinet har haft ett best före datum på ett halvt år till ett år framåt så det har inte varit för gammalt heller.
Så det känns som det måste blivit något fel med det då jag blivit låg när jag bytt till ny batch sen.

Inga kommentarer: