onsdag 29 september 2021

Har varit riktigt rött på börsen den här veckan

Den här veckan har varit riktigt blodröd. Igår gick min portfölj ner 29713:-


Och idag var det ännu värre med 31264:- så över 60000:- som försvann på bara 2 dagar.

Jag ser det bara som siffror, jag är inte i något behov av de pengarna just nu så det spelar inte så stor roll.
Nu är det hela börsen som är på nedgång och inte någon enskild aktie så då oroar jag mig inte så mycket.
Det hade varit värre om det bara var mina aktier som gick ner för då hade det varit hög tid att omvärdera om jag ska ha dem kvar.

Men nu när vartenda index ligger på minus så känns det som det bara är att rida ut vågen.


När det går så här mycket minus på så kort tid så är det bra att zooma ut. Då blir det plötsligt inte så farligt.


Små korrektioner kommer alltid för eller senare. Med tanke på hur mycket börsen har gott upp det senaste året så var det här ganska väntat. 
Alla händelser i Kina med Evergrande som största orosmoln har nog satt börsen i gungning lite.

De senaste veckorna har det alltid varit blodrött för mig på måndagar och sen har det återhämtat sig under resten av veckan.

Lönen kom i fredags så jag tänkte att jag köper inget då utan försöker tima marknaden lite och väntar tills på måndag eftermiddag.
Tänkte att jag slipper måndagens nergång och så kommer jag in innan det börjar gå uppåt igen på tisdagen.
Men som så många säger att försöka tima marknaden är aldrig lätt. Men jag slapp i alla fall måndagens ras.


Nu får jag hoppas på att det vänder snart. 

Inga kommentarer: