lördag 25 september 2021

Hagströmska CX Pokalen

Idag var det dags för Hagströmska CX Pokalen här i Falun.
Det var en ny bana för i år som var riktigt rolig.
Oskar ville testa och tävla idag också då det var fint väder.
Vi lyckades efteranmäla honom 30 minuter innan start så det var tur för honom.
Vi han precis köra ett varv på hans bana innan det var dags för start.


Oskar kom iväg ganska bra och körde på bra i de tekniska partierna och var i täten i uppförsbacken efter trappan.

Han tappade lite sen men kämpade på bra.


Det var fortfarande ganska lerigt när han körde så det blev att halka runt lite.

Oskar kom tillslut in på en 4:e plats efter att ha blivit lite tröt på slutet. Men han fick komma upp och få pris så han var riktigt glad.

De intervjuade honom i början också och det tyckte han var riktigt spännande.


Sen var det min tur att köra. Lite överraskande så tog jag starten.


Det höll dock inte så länge för jag blev utprejad i uppförsbacken efter trappan så där blev det stop.
Jag hade aldrig klarat av det tempot i alla fall så det spelade inte så stor roll.

Jag försökte köra på i mitt tempo men det kändes väldigt tungtrampat idag. Jag slirade runt lite för mycket i början och kände mig inte så teknisk som jag brukar göra.

Men på sista varvet så vaknade jag till liv lite och kunde börja gasa på igen. Skönt och känna att det släppte lite. Tror det var för att mitt blodsocker varit så högt i början. Det steg som bara den 30 minuter innan start trots att jag inte ätit något efter frukosten 3 timmar innan.


Det var en grymt rolig bana och den lär nog bli ganska snabb i morgon om det torkar upp.
Här har vi pallplatserna i min klass.

Fullständiga resultat ifrån Hagströmska CX pokalen finns här.

På eftermiddagen så tog vi småttingarna till skateparken så fick de leka av sig också.
De körde på ett bra tag och hoppade runt överallt.

Vi avslutade kvällen med att gå upp till gruvan. Vi har aldrig varit här förut trots att vi har varit så många gånger i Falun förut.
Riktigt coolt ställe att se.






Inga kommentarer: