söndag 12 september 2021

Kompiscross Täby Park

Idag var det dags för Kompiscross i Täby Park. Vi blev ett ganska stort gäng som skulle ut och köra idag.

Vi skulle ut och köra 5 varv på en ny bana som var ganska utslagsgivande och riktigt stötig. Det var en hel del småbackar och lite som gick på skrå så det var en rolig och lite småteknisk bana.

Jag hängde på ganska bra i starten och lyckades köra på helt ok för att vara mig i 2 varv.

Sen fick jag tyvärr problem med mina händer. De domna bort så jag knappt kunde växla eller bromsa.
Har fått lite såna problem senaste året och det underlätta inte direkt att banan var så stötig.
3:e och 4:e varvet gick riktigt lugnt då jag blev tvungen att vila upp handen.
Ut på sista varvet hade det släppt lite och jag kunde dra på igen och fick faktiskt min snabbaste tid på det varvet.
Nästan minuten snabbare än varvet innan.

Vet inte riktigt vilken placering jag hamnade på tillslut men det var riktigt skönt att jag fick upp farten på sista varvet.

Blev lugn cykling hem sen som lite återhämtning. 





Inga kommentarer: