måndag 13 september 2021

Vilodag och lära sig kurvteknik på cykeln

Idag blev det vilodag. Har inte ens kommit ur lägenheten då jag arbetade hemma idag.
Fastnade framför Youtube på kvällen med lite MTB videor på hur man tar kurvor bäst. Jag har ju någorlunda koll i teorin på hur man ska göra men det blir inte alltid som man tänkt det i praktiken när jag kör.
Då är det alltid kul och se på lite filmer på hur andra kör och både få se när det görs rätt och när det görs fel för att få en lite bättre bild på hur jag själv kör.


Det är Enduro cup i Falun i helgen också så där behöver jag alla tips och trix jag kan få.
Jag har mycket och lära när det gäller endurokörning och man blir aldrig fullärd. Det finns alltid något man kan göra bättre och det är det som är så kul med cyklingen också. Har jag lärt mig en ny sak så kommer det alltid fler som jag kan fortsätta att träna på.

Inga kommentarer: