lördag 11 september 2021

Capital Enduro Series Upplands Väsby

Idag var det dags för Capital Enduro Series som skulle gå vid Upplands Väsby idag.
Det var 4 delsträckor som skulle köras 2 gånger och sen 2 sträckor som skulle köras ett varv. 
Det var riktigt roliga och flowiga delsträckor. Inte så farligt branta och inte något supersvåra parti heller.
Ibland kan det vara så brant och stenigt så man knappt vågar ta sig ner.
Men det här var superroliga banor och som alltid så blir de svåra när man ska köra riktigt fort.

Jag gjorde inga superstora misstag idag utan jag höll mig på hjulen hela tiden. Det var en del som halka ur då vissa av banorna var ganska hala och det gick på skrå på en del ställen.
Dock så fick jag lite för mycket stopsladdar på sträcka 2 och 3.
Jag vet att man ska bromsa innan kurvorna så man får med sig fart ut, ibland har jag dock problem att få till det bra i praktiken. Oftast så blir det lite ryckig körning för mig och att jag inte vågar pressa på ordentligt på de kurviga och tekniska partierna då jag fortfarande inte har lärt mig hur mycket min Trek Slash klarar av.

1:a och 4:e sträckan tyckte jag var roligast. De var lagom tekniska med lite småhopp och en del steniga partier.

Det avslutades med ett varv på pumptracken. Jag vågade inte riktigt och ta dubbelhoppen då jag kände att jag inte fick tillräckligt med fart och inte har tekniken att få höjd i hoppen.
Men jag tycker det gick ganska bra för mig ändå där.

Det var sjukt kul att köra idag och det var riktigt fina banor och grymt arrangemang utav Väsby Stigcyklister.
Jag lyckades köra in på en 17 plats av 39 startande i min klass så det får jag ändå vara nöjd med då det är andra gången jag tävlar i Enduro med Slashen.
Min klubbkompis Tommy Varg gick och vann, riktigt snyggt kört. 


Fullständiga resultat ifrån Capital Enduro Series Upplands Väsby finns här.



Inga kommentarer: