måndag 28 mars 2016

Grabbdag på Elmia, Bilsport Performance och custom motor show

Idag blev det en riktig grabbdag då jag och 5 till drog till Elmia för att se på Bilsport Performance och custom motor show, Nordens största bilmässa för upphotade vrålåk.

Fanns mycket roligt och se och lägga pengarna på om jag haft några. Jag älskar ju allt som går snabbt och som det är lite aktion med så få komma ut med grabbarna och se på lite coola bilar var riktigt kul.

En liten dröm som inte skulle vara helt ouppnåeligt skulle vara en Nissan GTR. Inte så fasligt dyr om man jämför prestandan den har mot de flesta andra supersportbilar med liknade spec.

Skulle jag dock drömma bort mig helt så skulle en Koenigsegg Regera vara den riktiga drömbilen. Där kan man snacka rå kraft i en grym förpackning. 1500 HK med en 5L V8 och 3 elmotorer och den första bilen som inte har någon växellåda. Kul och drömma ibland.

På Bilsport Performance och custom motor show så var det som namnet antyder inga originalbilar utan trimmade och specialbygda bilar. Oftast går det att få ganska fin prestanda till inte allt för hög peng om man inte har tummen mitt i handen och letar ordentligt.

Här kommer lite bilder ifrån dagens tur.
















Inga kommentarer: