onsdag 9 mars 2016

5x8,2 på 350 watt fick bli dagens träning

Blev Monark idag igen. Fick bli en timmes cyklande och 5 stycken 8 minutare.
Tänkte jag skulle se om jag orkade köra på 350 watt och det gick ganska bra.

Klara de 3 första utan problem men på 4:e så började jag bli riktigt trött.
Växlade mellan 100 och 70 i kadens och det märks att när jag ska upp i 100 så känns det mycket jobbigare.

Fick gå ner till 330 watt ett tag för att orka med.

På sista så började jag på 330 watt när jag körde 100 i kadens men gick sen ner till 70 och då lyckades jag gå upp till 350 watt igen.
Får börja köra lite mer högkadensträning så jag vänjer mig vid det också.
Har som sagt vart lite dåligt med det sen Kinaresan då det var så branta backar så det inte gick.

Får vara riktigt nöjd med det ändå. Det var ett tag sen jag körde 8,2:or men jag har vad jag kommer ihåg inte kört över 350 watt förut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt bra siffror, vad väger du egentligen så man vet w/kg? Några tips hur man ska träna för att dra tunga watt?

Per Kumlin sa...

Tackar, Tyvärr är siffrorna inte så höga då jag väger 80 kg. Personligen har jag kört mycket 4x4, 30 sekundare, 8,2:or och 20minutare på Monarken.
När jag är ute blir det mycket naturliga intervaller och träningstävlingar.