söndag 27 mars 2016

150 km distans med 232 watt i medel

Idag var det dags att damma av racern nu när det var så fint väder och torrt överallt. Körde ut mot Norrtälje och det blåste ganska ordentligt. Snitta nog över 35 ut ditt.





























Sen testa jag lite vägar mot Rimbo och Gottröra. När det var dags att vända hemmåt igen så kändes det verkligen att det var motvind. Det är ju så öppna landskap här i Norrort så det går inte att gömma sig någonstans utan det är bara att bita i det sura äpplet och borra sig hemåt.





























Hade fått 75 km ditt så lika långt hem i motvind skulle kännas. Hade bara tagit strax över 2 timmar ditt men det skulle nog ta en hel del längre hem.







































Borra på så gott jag kunde och försökte inte tappa alt för mycket fart. När det var sidvind så luta jag nästan så mycket så det kändes som jag skulle slå i pedalerna i marken när jag trampa.
Det var riktigt blåsigt på sina ställen. Kom tillslut hem efter 5 timmar och hade då fått ihop 150km.

Körde med mina Garmin Vector 2 pedaler och de loggade 232 watt i medel på passet så det får anses ganska bra för mig på ett distanspass.

Trampade jämt och fint också då jag hade 49% /51% kraft på vänster och höger ben.
.





































Känns fint och fått ihop ett riktigt distanspass också.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Trevligt att se macken i mina hemtrakter ��
Men jag såg på en av bilderna att du begav dig upp mot eller förbi Vängsjöberg, så av ren nyfikenhet, vände du tillbaka när asfalten upphörde eller tog du dig förbi avgrävningen på kommungränsen och tog den vägen ut mot 273 igen?

Mvh...
Elias

Per Kumlin sa...

Tjena Elias, Jag vände när det började bli för mycket grus. Visste inte hur vägen skulle se ut efter då det var första gången jag körde där.
Ville inte chansa då jag redan varit ute en bra stund:-)

Unknown sa...

Tack, då var min nyfikenhet stillad 😁

/Elias