lördag 12 mars 2016

Premiärtur på min Specialized S-Works Epic WC

Idag var det dags att gå ut och rasta min Specialized S-Works Epic WC för första gången. Äntligen premiärtur och tur med vädret hade jag också.





























Blev en vända ut till Törnskogen för att köra Blåa spåret och få lite teknikträning. Grymt och få komma ut och köra heldämpat igen. Så skönt och bara kunna stå på när det är tekniskt och låta dämparna göra jobbet.





























Skönt med Braindämparna som man inte behöver bry sig om att låsa eller låsa upp, den bara gör allt jobb automatiskt. Iland kunde jag dock känna att den hacka lite när jag stod upp och bröt och det kom tekniska partier. Det var bara bråkdelen av en sekund som det kändes som braindämparen inte riktigt kunde bestämma sig om den skulle öppna upp eller inte.
Inget som störde direkt för den tog upp stöten men inte lika fint som när den är helt upplåst.





































Det var grymt kul att sladda runt i skogen. Blev 6 varv på blåa spåret varav 4 var ganska hårda för att testa inställningarna på allt i riktigt teknisk teräng.
Kändes riktigt bra och jag tror Jonte fått till både dämpare och sitställning riktigt bra efter Body Geometry-Fit på Cykloteket tidigare i veckan här.
Var lite ovant att sitta så högt i början då han nästan hade höjt sadeln 1,5cm. Men det gick bra i skogen också att ta sig fram.






































I morgon skall det bli ett långt distanspass i skogen för att köra in Epic:en ordentligt och vänja sig vid den nya geometrien.

Inga kommentarer: