torsdag 10 mars 2016

Lite uppgradering av min S-Works Epic på Cykloteket

Idag blev det en sista uppgradering på min Specialized S-Works Epic WC
Drog iväg med småttingarna till nya Cykloteket här i Sollentuna så vi fick en liten fin promenad.
Det var storklingan som skulle uppgraderas till en 34 tänders. Låg i valet och kvalet om jag skulle ha en 34:a eller en 36:a.
Billingeracet är ju första tävlingen och den  avslutas med en riktigt brant backe. 
Vet att det var lite tungt föra året när jag hade 36 fram men då hade jag i och för sig bara 40 bak och nu har jag faktiskt 42.

Dock så tycker jag det är ganska skönt och ha lite lätta växlar när jag börjar bli trött. Det är sällan nedförsbackarna är så långa att jag tappar där för att jag inte har tillräckligt tung växel så det fick bli en 34 tänders.

Tittade lite på de nya Specialized hjälmarna också medan jag var där.
Cykloteket hade de flesta hjälmar ur Specialized:s sortiment

Inga kommentarer: