onsdag 30 mars 2016

Blev ett KOM på Flowride och en perfekt dag med barnen

Började dagen med att cykla lite med Oskar. Vi drog ner till Edsviken och mata ankorna med lite bröd.





























Sen blev det några varv på Sollentunavallen. Oskar körde ett helt varv själv medan jag tog hand om Emilia, riktigt duktigt.






































Vi hittade lite snö där också så Oskar ville såklart ha lite snöbollskrig.






































Påväg hem så testa vi BMX tracken lite gran. Oskar tog några varv helt själv och tyckte det verkade kul så hit får vi testa att komma lite oftare.





























Blev en lunch hemma efter det innan vi drog vidare till Sollentuna lekland så nu har både Emilia och Oskar fått leka av sig ordentligt.





























På kvällen så blev det ett kort tröskelpass. Eva har börjat träna nu också så då får vi pussla lite med tiderna. Jag som cyklar kan ju göra det lite när som och på onsdagar så kör hon ett pass på Friskis och Svettis kl 18:30. Då hon kommer hem runt 17:00 så får det bli en timme på sin höjd. Vet med mig att om jag väntar tills efter hon kommer hem så kommer det att bli middag och lägga barnen och helt plötsligt är klockan 23 och det är mörkt och djävligt ute.

Då tar jag hellre ett kort och hårt pass innan.
Då det är så fint väder ute så fick det bli en snabbis till Flowride banan.





























Den är grymt rolig nu då den är ganska teknisk men ändå relativt snabb och riktigt flowig.
Den har en hel del små knixiga partier där det gäller att hitta rätt spår som den här branten tex.
Syns som vanligt inte på bild men den är ganska brant och har en hel del sten som kan vara jobbig att köra in i.






































Började med ett uppvärmningsvarv och sen 8 varv runt tröskeln. Sista varvet tog jag i lite mer och lyckades ta ett Strava KOM på banan så det var lite kul. Den nya tiden att slå nu är 4:04. Under 4 minuter ska nog inte vara något problem om jag bara satsar ett varv ordentligt i början av ett pass och får till ett bra flow.






































Blev ett nedvarnigs varv sen innan det var dags att cykla hem. Så på en timme han jag med totalt 10 varv.

Inga kommentarer: