tisdag 8 mars 2016

4x4 på 410watt utan fuskpaus

Ikväll blev det till att hoppa upp på Monarken. Tänkte att efter gårdagens Bike-fit så tänkte jag att jag skulle ställa in Monarken lite så den blir rätt. Jag har känt att jag suttit alldeles för långt bak på men har varit för korkad för att se att det går att ändra på sadelstolpen.
Trodde den redan var så långt fram som det gick men upptäckte att det gick och skruva loss och vända på brickan som sadeln satt på.
Hissen går inte ända upp alla gånger men nu kom jag fram tillräckligt, nästan längst fram nu också så det blev några centimeter.
Höjde sadeln 1,5 cm också.






































Styret har också alltid suttit för långt bak. Skulle behöva vara hela 9cm längre fram. Som tur var har jag haft barends så jag kommit fram lite.






















Blev sen till att dra av ett 4x4 pass. Tänkte att jag skulle testa och köra på 410watt då det gick skapligt på maxtestet i lördags och jag har fått ganska bra träning i Kina. Blev inte så hårt i Kina som jag tänkt mig då det var så mycket transportsträcka i stan där jag inte vågade dra på riktigt då det är ganska galen trafik där borta. Men jag fick en hel del timmar och en hel del berg.

Drog igång och det kändes ovanligt bra på första och jag klarade 2:a utan några fuskpauser.
På 3:e börjde det kännas riktigt tungt efter 3 minuter och jag fick börja ställa mig upp men jag lyckades köra hela utan paus.

Sen var det bara sista kvar och det kändes som att huvudet var med idag. Det var bara att bita i och vid 3 minuter började det gå riktigt tungt igen men jag växlade mellan att stå och sitta och kunde till och med öka lite de sista 30 sekundrarna så det kändes riktigt skönt.






































Kul att det går åt rätt håll. Hoppas jag kan fortsätta öka lite till och hålla mig frisk och kry.

Inga kommentarer: