fredag 25 mars 2016

Teknikdistans runt Kallhäll och Fornstigen

Idag blev det ett lite lugnare pass men ganska långt istället. Drog ut till Järvafältet och körde mot Kallhäll.
Sen blev det fina vägar längs med vattnet ut till Ekerö och Drottningholm.





























Då det skulle bli lugnt idag så tänte jag att jag kan försöka träna på att köra på bakhjulet i bakarna.
Jag är verkligen kass på det men har ju satt som ett litet mål att klara 100 m innan årets slut.
Känns som det är väldigt långt ditt nu. Klara väl 15m som längst.

Det är riktigt fina vägar längs med vattnet och det finns en hel del stigar att välja bland på sina ställen mellan all bakhjulskörning.





























Tänkte inte köra så långt ifrån början men när jag kom till Ekerö hade det bara gott 2 timmar så jag tänkte att jag kan testa Fornstgen ett varv då den brukar vara väldigt rolig.

Kom till hagen och där var hästarna ute och beta. Fick en liten följeslagare som tyckte jag såg intressant ut och gick med mig ett tag.
Den är precis bakom mig till vänster, så nära var den. Kunde till och med klappa den.





























Körde vidare hela varvet och det var en hel del lera här och där. Det får gärna torka upp lite mer för det var rent lerbad på sina ställen.






































Körde hem via Ursvik sen och fick ihop hela 4:41.47 och 90 km på mestadels grus och skogsväg.
Fick bara i mig 1,5 flaska vatten idag också så fettförbräningen verkar vara helt ok.
Tog ju inte i så mycket i och för sig men det känns ändå bra att jag kan klara runt 5 timmar lugnt utan att äta.

Inga kommentarer: