måndag 7 mars 2016

Body Geometry Fit på Cykloteket

Idag blev det in till Cykloteket i Västberga för att göra en Body Geometry-fit och ställa in min Specialized S-works Epic WC.
Nu skulle domen komma på om jag suttit fel eller inte på mina cyklar förut.
Jag visste att jag har kört lite med vänsterknätt utåt men inte riktigt fått till det ordentligt.
Vi gjorde mätningar på min rörlighet och hur rygg, fötter, ben och sitbenet såg ut.
Jag var faktiskt väldigt rak och fin, lite stel i höftböjaren som vanligt bara.
Sen var det dags att börja göra inställnngarna på min S-Works Epic.






















Det blev faktiskt inte så många ändringar, styrhöjd styrlängd och sadelposition i horisontellt led blev inga förändringar.
Det som blev en ganska stor förändring var att Jonte höjde upp min sadel lite över 1 cm så det kändes lite ovanligt. Jag har ju gott den gamla skolan med att kunna trampa med hälen på pedalen med rakt ben utan att vicka med höften.

Sen testade vi lite olika sadlar för att se om vi kunde få bukt med mitt vänsterben. Dock så blev det ingen direkt skillnad mellan sadlarna.
Vi flyttade sen ut vänsterklossen på skon någon millimeter och satte i andra sulor och då blev det bättre.
Nu får jag ut och testköra lite gran och se hur det känns.






















Passade på att testa lite nya Pearl Izumi kläder när jag var på Cykloteket också. Vi i CRT teamet kommer köra på deras kläder i år så då ville jag se hur deras storlekar var.






















Satt fint och kändes riktigt bra, verkar vara grym kvalité så det skall bli kul att testa. Här har vi en riktigt neongul tröja om man vill synas bra. De har lite olika varianter beroende på hur slimmat man vill ha det också. Bra om man inte bara vill ha riktigt tighta tävlingskläder.






































Sen gick jag och dregla lite över Specialized nya Venge Vias. Den kanske man ska slå till på en vacker dag. Mer aero än så här på en linjecykel kan det inte bli.


Inga kommentarer: