lördag 26 mars 2016

Tröskelpass Blåa spåret och flowride

Idag blev det ett lite lugnare TT med mig själv på Blåa spåret i Törnskogen. Körde ditt och tog ett lugnt testvarv för att se hur det ser ut.
Det verkar som det är fler som börjat köra här nu för det har blivit lite uppkört nu på sina ställen.
Dock var det tort och fint på nästan alla ställen.





























Sen blev det till att köra 6 varv lite småhårt. Blev inga maxningar och jag stannade lite ibland för att finjustera dämparna. Höll på att mixtra lite med returen för att se om jag kunde få någon riktigt följsam och lagom snabb retur.
Började med en ganska snabb retur för att sen sakta skruva ner mig tills jag hittade något som kändes riktigt bra.





























Var en del ställen som jag hade lite problem med idag. Den här backen i början som är ny för i år har jag haft lite problem med att komma upp utan att sätta ner foten. Idag var den lite extra hal och jag kom bara upp varanan gång.





























På sista varvet när jag fått till dämparna riktigt bra tänkte jag köra på lite hårdare och se om jag orka sätta en skaplig tid.
Gick inte riktigt som jag tänkt mig då jag fastnade i ovanstående backe och sen på slutet så vet jag inte riktigt vad jag höll på med men jag lyckades köra in i den här stubben i slowmotion och välte ståendes. Det var nästan lite pinsamt, har aldrig lyckats köra fel där förut.
Det är den lilla till vänster om framhjulet som jag lyckades köra in i. Man har ju ingen fart när man kommer ditt så det tog bara stop och sen välte jag.





























Trots de fadäserna så slog jag personligt rekord för i år och fick 7:13 hade 7:22 förut så under 7 skall inte vara några problem tycker jag om jag får till ett felfritt åk.

Tog ett par varv på Flowride också och den var torr och fin. Körde inte extremsnabbt men fick ändå delad bästa tid på 4.10. Verkar som jag har fått till en skaplig form för att vara mig i alla fall.
Hoppas det håller i sig till Långloppspremiären på Lidingö då det är Lidingöloppet MTB den 7/5

Inga kommentarer: