torsdag 17 mars 2016

Då är min Epic inkörd och fin inför Keps Cupen i helgen

Idag blev det lite korta intervaller. Började med att köra 6 stycken 30 sekunders upp till Vattentornet.





























Jag startade där vägen svänger upp till Vattentornet och den tar lite över 1 minut med MTB:n så när jag hade kört klart mina 30 sekunder så orkade jag knappt cykla upp resten då det var ganska brant. Det brände riktigt fint i benen, tur att det var ganska fint när man väl kom upp.





























Drog sen vidare till Blå spåret och körde 3 varv. Började lugnt ett varv och testade lite olika inställningar på dämparen och försökte hitta ett bra läge på Brainen.
Blev tillslut att jag körde på det näst hårdaste på brainen då den inte riktigt öppna upp ordentligt på det hårdaste läget. När jag kör i skogen vill jag helst att den skall vara följsam och mjuk så jag inte får några oväntade returer.

långloppen kanske jag ställer in den på det hårdaste då det knappt är några tekniska partier på de loppen.





























Har haft i lite mer luft då jag märkte att jag i stort set slagit igenom också och vill inte ligga för nära gränsen, det är dock skönt att ha det mjukt och fint så det blir mer flowigt i skogen.

Testade att köra på lite på andra varvet och fick en skaplig tid på 7:30. Tänkte jag skulle maxa på sista varvet men klanta till det ordentligt på flera ställen så jag fick gå så det blev ingen bra tid alls.
Vet inte vad jag höll på med, tappade fokus helt.





























På hemvägen blev det ett varv uppför Strandvägen som en sista 30 sekundare för att vrida ur det sista ur benen.
Nu skall min Specialized S-Works Epic WC vara inkörd och fin till helgens första tävlingar inför sesången.
De nya Oakley Radar Lock testade jag idag också och det märks knappt att jag har dem på mig, de sitter riktigt bra och linsen är grym i skogen då den är lite kontrasthöjande.

I morgon blir det vilodag för sen startar det med lite tävlingar. Först ut är det Keps Cupen nu på lördag i Täby.

Sen på söndag är det Keps Cup igen på hemmaplan i Ursvik. Blir bra test för att se hur formen ligger till. Det är grymt många bra åkare i H40 som jag kör så det kommer bli kul.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har du några tips på hur jag ska ställa in dämparna på min Epic?

//Henrik

Per Kumlin sa...

På min så finns det autosag så den fyller man på till 300 psi och sen sätter man sig på cykeln och tömmer den röda ventilen.
Jag fyllde på ca 20 psi sen då jag tyckte den slog igenom lite för lätt.
Brainen ställde jag på näst hårdaste då jag vill ha en mjuk och fin gång. Hårdaste blev lite stötigt på de tekniska partierna.
På framdämpaten körde jag med 125 psi. Fick runt 20-25% sag där så det kändes lagom.
På gränsen till att jag slår igenom när jag kör hårt.
Vill ha ganska mjukt så jag kan sitta ner och köra