torsdag 24 mars 2016

Dödslängtan 10 x 30 sek på 750 watt

Idag blev det ett kort och hårt pass på Monarken igen. Hade tänkt köra ute ifrån början men då Eva skulle komma hem sent så fick det bli testcykel igen.

Det var ett tag sen jag körde 30 sekundare så jag gjorde ett försök på det. Monarken är ju inte riktigt gjord för att köra så explosiva intervaller på då det bara går att ställa upp den till 7KP.
Jag körde med ca 4,5 minuts vila men jag började skruva upp motståndet redan 5 sekunder innan för att den skulle hinna stabilisera sig till intervallen skulle börja.
Jag skruva den till max så vikten började slå in i cykeln och dunka när jag ställde mig upp och maxa så den hade gått förbi 7 strecket.

Sen var det bara att försöka ligga runt 105-110 i kadens och köra tills benen inte orkade runt längre.
Det är grymt vad trött jag kan bli på bara 5 minuters aktiv cykling.
Det är verkligen dödslängtan de sista 10 sekunderna på varje intervall. Det gör verkligen grymt ont i benen men är endå en skön känsla när jag är klar.






































3 dagar med hårda intervaller dock ganska korta börjar sätta sig i benen nu. Tror det skall bli ett lite lugnare pass i morgon för att sen kanske köra något TT på lördag.

Inga kommentarer: