söndag 20 mars 2016

Keps Cup Ursvik, blev en fin 2:a plats igen

Idag var det dags för den andra Keps Cupen som skulle gå i Ursvik. Det var ett stort gäng som skulle köra även idag på den ganska tekniska banan som Järfälla CK hade anlagt.





























Banan var ganska lång så vi i H40 skulle bara köra 3 varv. Då det var mycket singeltrack så gällde det att få till en bra start.
Här har vi några som jag skulle fightas med idag. Hjalle och Ville. 2 riktiga snabbingar med grymt bra teknik.


Starten gick och jag stod ganska långt bak igen då jag kör H40 så det gällde att försöka avancera snabbt. Blev mycket fight med Hjalle i början då han starta framför mig. Riktigt kul och armbågas lite med honom då både jag och han brukar gilla att trixa lite.

Kom sen ikapp Erik Wrang och Ville och vi körde på ett bra tag. Ut på sista varvet hade Jonas Palmberg kommit ikapp och vi gasade  ifrån lite. På sista km låg jag först men klanta till mig när jag skulle gena i en högersväng och båda hjulen släppte och jag la mig i backen.
Jonas kom om och gasade på men jag lyckades ta mig ifatt.
Sen kom den sista backen och där orkade jag inte riktigt hänga på.
Tror vi var förts i våran klass så det blev en 2:a plats igen bara några sekunder efter.
Kul att benen svarade även idag.






































Kul att det är så många som kommer och kör också för det finns alltid någon att åka med i stort set.





























Det var nog en av få gånger som jag kört snabbare än Ville också. Han brukar alltid bara försvinna när det går uppför eller är riktigt tekniskt men idag lyckades han inte skaka av mig.

Inga kommentarer: