lördag 4 juni 2016

Arlanda Test Track

Äntligen så kunde jag testa benen igen efter nästan 3 veckor utan någon ordentlig träning. Blev till att köra Arlanda Test Track och se vad benen kunde göra för något.

Banan går på en bred och fin bilbana med en del kurvor och avslutades på ett lätt motlut i motvind.
Då det inte är några höjdmeter att tala om och banan är så bredd så är den ganska lättåkt. Det är i alla fall lätt att hänga på klungan, dock lite svårare för en fegis som mig att avancera upp i klungan.

Vi var väl nästan 100 pers som startade och redan på 1:a varvet av 10 så rycker några iväg.med bla annat våran CRT åkare Niclas Näslund. Trodde inte att de skulle hålla då vi var så många i huvudklungan och de drog så tidigt i tävlingen.

Vi kör på i halvhög fart och jag försöker hålla mig skapligt långt upp i klungan men ändå inte ta så mycket vind då jag varit sjuk så länge.
Det var lite småvingligt i klungan ibland och jag vågade inte riktigt köra på i kurvorna då jag inte visste hur bra konkurrenterna var, Det var en del hårda inbromsningar i kurvorna så det lukta bränt karbon lång väg.
Jag vet inte riktigt varför en del bromsar så hårt och sent för oftast så kunde jag bara rulla om dem lite lätt direkt efter kurvan.






















Dock så är jag fortfarande för feg för att tränga mig upp i klungan. Mina TEAM kompisar är grymt bra på det. Ena sekunden låg de bak med mig i klungan och andra så var de helt plötsligt längst fram.
Jag måste verkligen öva på att ta mig upp riskfritt.






















Sen kom vi till sista varvet och då ville alla såklart vara längst fram. Försökte ta mig upp på ett smidigt sätt men lyckades inte riktigt.
Tänkte att jag skulle försöka ta mig ut på sidan för att få fritt fram men det var inte bara jag som tänkte det. Blev en ganska medioker spurt ifrån min sida idag, fick bara 1130 watt som max så det var inte mycket att hurra över.
Kanske var tur att jag inte tog i så mycket idag då det var första passet efter förkylningen.

Niclas lyckades ta hem vinsten efter den långa utbrytningen så det var riktigt grymt.
Han har nog stora sjanser på totalen i H40 så vi håller tummarna.






















Fullständiga resultat för Arlanda Test Track kommer upp här sen.

Inga kommentarer: