onsdag 29 juni 2016

NICK Spåret 2,5 varv

Idag skulle det bli lite hårdkörning. Från början hade jag tänkt att köra SMACK Serien som hade en tävling vid Slottsvarvet.
Dock så hade jag ingen bil och pendeltåget gick inte till Bålsta då det var reparationer runt spåret så den planen fick jag ställa in.

Det blev min Specialized Stumpjumper till jobbet istället. Körde lungt ditt för att sen försöka få till något tempoaktigt på väg hem ifrån jobbet.

Det fick bli 2,5 varv på NICK Spåret vid Ursvik då det låg på vägen hem.






































Tog allt i ett svep så det blev som en liten minitävling för mig själv. Försökte trycka på så gott det gick men jag kände mig lite stum i benen.

Var inte riktigt lika förlåtande att köra hardtail på den banan. Jag får verkligen jobba mer med hela kroppen för att ta mig runt alla hinder. Det kändes verkligen som banan har blivit mer teknisk i början kom inte ihåg att den varit så stenig som den var nu. Det brukar vara slutet på varvet som jag har tyck varit lite svårforserat men nu kändes den biten enklare istället av någon anledning.

Trots att jag körde 2,5 varv på hardtailen så fick jag peronligt rekord. Dock inte med mycket, putsade bara tiden med ynka 12 sekunder.






































Skönt jag lyckades hålla under 30 minuter. Får testa att köra ett maxvarv med EPIC:en sen och se om det gör någon skillnad. Under 29 minuter skulle jag vilja komma i alla fall.


Inga kommentarer: