söndag 26 juni 2016

Sköndalscrossen TT

Idag var det dags att damma av min Specialized Crux. Har kört alldeles för lite cross så det skulle bli kul och köra lite TT. Planen för dagen var att få till ett distanspass också. Hade tänkt att cykla ditt och sen köra en liten omväg hem. Dock så spöregnade det när jag skulle ut så det fick bli bilen ditt.

Jag är ju som en sockerbit och gillar inte att starta i regn speciellt inte om jag skall köra hårt för att sen ta en längre runda efter det.

Vi blev ett gäng som skulle köra i alla fall och det var många snabbingar med. Jag hängde på ganska bra i starten men fick släppa 3 stycken redan på första varvet av 8.
Hamna med Eric och Hans och vi drog på bra.

Jag kände att jag var lite ringrostig på att bannyhoppa då jag knappt kom över hindrena de första varven, måste öva lite mer på det också.
Hans drog iväg på 4 varvet tror jag det var men varken jag eller Eric orkade hänga på. Vi körde på ett tag men sen stack även Eric iväg och mina ben ville inte svara där heller.
Körde de sista varven själv och tappade lite fart och såg att de började närma sig där bakom.
Ryckte upp mig lite och gasade på lite mer det sista varvet och lyckades hålla undan.

Tiderna blev lite ojämna men det var bra träning. Känner att jag måste börja träna på igångdrag också. Jag är som en diselprom som tar en evighet att komma upp i fart.






































Jag var glad att jag hade mitt Thule Velocompact 927 när jag skulle hem sen. Hade inte varit kul och plocka ner den här leriga crossen i bagageutrymmet. Då hade jag fått storsanera bilen igen.

Inga kommentarer: