måndag 6 juni 2016

Falkenloppet

Idag så stod det linje på schemat. Det var Falkenloppet nere vid Nynäshamn som skulle köras. Det är en ganska lätt bana med inte så många uppförsbackar eller kurvor så det är lite svårt att lyckas gå ifrån där.
Det är ett litet motlut på målrakan men inget som direkt kan splittra klungan ordentligt.





























Hängde på skapligt i starten och försökte ta mig upp någorlunda långt fram så jag inte skulle missa alla utbryttningar.
Det verkar som jag har blivit bättre på att hänga på i uppförsbackarna men sämre på att ta mig fram i klungan. Det känns som jag fegar alldeles för mycket när jag skall ta mig fram och släpper förbi alldeles för många.
(Foto taget av Fredrik Wikström)


























Måste nog våga ta lite mer vind och trycka till lite bättre när jag skall ut och få lite mer fart så jag kommer om ordentligt.
Så här har lagmedlemrana i CRT tagit sig upp fint. Jag är lite längre bak i klungan med den oranga hjälmen.


























Tror det var ut på sista varvet då jag låg ganska långt bak och tänkte att jag måste fram och gick ut på sidan och skulle börja köra om. När jag började närma mig fronten så attackerar dom längst fram och får en skaplig lucka. Då jag redan fått upp farten så tänkte jag att det är lika bra att försöka jaga ikapp.
Dock så hade jag redan hunnit bli lite trött så jag orkade inte ända fram.

Då började de attackera bakifrån och jag tänkte att nu får jag inte släppa hjul för då är det kört.
Lyckades komma in i klungan igen och de körde även ikapp utbryttarna.

Sen var det bara att försöka bevaka sin plats i klungan fram till mål.
Som vanligt så är jag lite för feg på slutet och vågar inte tackla mig fram ordentligt. Hamnar långt bak när vi svänger ut på den sista vägen in mot mål och har svårt att ta mig upp.
Det känns som de drar igång spurten ganska tidigt för det går fort sista km och jag försöker att hitta luckor för att ta mig om på.
De flesta dör när det är några 100 meter kvar så jag lyckas köra om ganska många men det är för trångt för att komma fram ordentligt.
Jag måste verkligen lära mig att ta mig fram bättre i klunspurterna.

Stefan Ljungberg hade legat långt fram hela tiden och dragit mycket på slutet men fick ändå till en fin 3:e plats.






























Fullständiga resultat ifrån Falkenloppet kommer upp här sen.
Stannade kvar och såg lite på H50 när de körde också. Där låg Torbjörn och Stefan med bra som vanligt.





























I morgon så är det dags för sista tävlingen i Stockholm 4:a dagars och då är det dags för Nationaldagsloppet i Södertälje som skall gå på Gokart banan där. Ska bli riktigt kul att testa.










Inga kommentarer: