måndag 6 juni 2016

Nationaldagsloppet Tuvängens GP

Idag var det sista etappen i Stockholm 4:a dagars. Den gick ute i Södertälje på Tuvängens gokartbana i form av Nationaldasloppet - Tuvängens GP.
Det var en riktigt hård bana med ett gäng tighta 180 graders kurvor och en ganska sugande uppförsbacke.





























Kom ditt strax före H30 starten och han köra några varv som uppvärming. Kände direkt att här måste man vara lång framme om man skall orka vara kvar i tävlingen.
Försökte få till kurvtagningen så jag skulle slippa ta i allt för mycket men idag hade jag inte riktigt någon snits i kurvorna.
Tittade lite  på H30 innan det var dags att starta själv.





























Han komma ganska långt fram i starten men det var inte långvarigt. Idag ville inte benen vara med.
(Foto taget ifrån Fredrik Wikström)



























Kul att det kan vara så stor skillnad från dag till dag. Igår hängde jag med bra i backarna och kunde accelerera ganska bra för att vara mig i alla fall.
Idag kände jag mig som en stor diselprom.

























Hängde med bak i svansen på huvudklungan några varv men sen orkade jag inte köra ikapp efter varje kurva. Gummisnodseffekten och svaga ben gjorde sitt på den här banan.

























Niclas, Stefan och Fredrik ifrån CRT höll ett grymt tempo där framme och pulvriserade hela klungan.
Det var inte många som årkade hänga med och vi som släppte ifrån klungan fick tillslut hoppa av.
Varvet tog bara runt 1:20 så det blev många varv och många som blev varvade.

























Jag låg och körde med Matts Allestrand ifrån CRT och ett par till mellan tättrion och andraklungan.
Tyvärr orkade jag inte hänga på där heller utan ramlade ner till andraklungan.
När vi skulle ut på de sista 4:a varven så blev vi tyvärr avplockade då tättklungan med Niclas, Stefan och Fredrik i spets började närma sig.

CRT tog plats 2,3,4 i H40, riktigt grymt, Gustav Dejert lyckades smitta förbi i sista backen och sen var det omöjligt att komma om då det var så kurvigt ner till mål. Blev en fin första plats till Gustav där.

Nu hoppas jag hitta mina ben till Lida Loop nästa helg. Hoppas på att vara i lite bättre form där.

Inga kommentarer: