torsdag 9 juni 2016

MTB Täby öppet KM

Ikväll blev det tävling igen. Nu var det MTB Täby som bjöd upp till deras öppna KM cup som gick på min hemma bana här i Törnskogen så den kunde jag inte missa.

Var ett stort gäng som kom ditt och körde och banan var snustorr och snabb ikväll.






































Ville tog starten med mig kort efter. Jag orkade dock inte hänga med så länge utan blev omkörd av Gunnar och Erik i andra backen och hamna lite i ett ingemansland.
Efter ett tag kom även Fredrik och en till och körde om.
Fredrik satte upp ett högt tempo och jag var alldeles för stum för att hänga på.

Körde mitt eget tempo och ut på 4:e av 5 varv så hade jag kommit ikapp igen. La mig bakom ett tag men ut på sista varvet så går jag om i första backen och får en liten lucka.

Lyckas dryga ut lite på slutet men fram till Ville, Gunnar och Erik var det en lång bit kvar. De är alldeles för snabba.

Blev till att rulla hem lite lungt sen. Skönt med hemmabana så det går att cykla hem.






































I morgon blir det vila och hoppas jag hinner återhämta mig till Lida Loop nu på söndag.
Får se om jag lyckas hitta någon form efter alla tävlingar här eller om jag bara blir trött. Kan ju gå åt båda hållen nu när jag varit sjuk så länge också.
Men får jag bara sova ut ordentligt så skall det förhoppningsvis gå bra.

Inga kommentarer: